tvsantorini.gr
ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΝΕΑΕΛΛΑΔΑΚΥΚΛΑΔΕΣΟΙΚΟΝΟΜΙΑΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝΣΑΝΤΟΡΙΝΗΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Νέες Ρυθμίσεις για το Τέλος Κρουαζιέρας: Από την 21η Ιουλίου Ξεκινούν οι Υποχρεώσεις για τους Επιβάτες

Κοινοποίηση

Η Εφαρμογή του Τέλους Κρουαζιέρας

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Λάμπρου Καραγεώργου για τον Οικονομικό Ταχυδρόμο, η **κυβέρνηση** προετοιμάζεται να εισάγει το τέλος κρουαζιέρας, παρά τις συνεχιζόμενες αντιδράσεις από τους φορείς της βιομηχανίας. Το τέλος αυτό, που αναμένεται να εφαρμοστεί από **21 Ιουλίου** 2025, θα τεθεί σε ισχύ με καθυστέρηση επτά μηνών, καθώς ορίζεται να λειτουργήσει στη μέση της τουριστικής σεζόν.

Η **εφαρμογή** αυτού του τέλους αναμένεται να έχει σημαντικό οικονομικό αντίκτυπο. Για παράδειγμα, το συνολικό κόστος των τελών για μια τετραμελή οικογένεια που επιλέγει μια κρουαζιέρα τεσσάρων ημερών σε ελληνικά νησιά, συμπεριλαμβανομένης της Σαντορίνης και της Μυκόνου, φτάνει τα **260 ευρώ**. Οι παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν ότι αυτό αντιστοιχεί περίπου σε ένα **επιπλέον εισιτήριο**.

Κόστος Τέλους κατά Περίοδο

Το τέλος κρουαζιέρας, κατά την **υψηλή περίοδο** (1η Ιουνίου έως 30 Σεπτεμβρίου), ανέρχεται σε **20 ευρώ** ανά επιβάτη για τα λιμάνια της Σαντορίνης και της Μυκόνου, ενώ για τα υπόλοιπα λιμάνια είναι **5 ευρώ**. Για την περίοδο από 1η έως 31η Οκτωβρίου και από 1η Απριλίου έως 31η Μαΐου, το τέλος θα είναι **12 ευρώ** για τη Μύκονο και τη Σαντορίνη, και **3 ευρώ** για τα υπόλοιπα λιμάνια. Τέλος, από 1η Νοεμβρίου έως 31η Μαρτίου, το τέλος θα ανέρχεται σε **4 ευρώ** για τη Μύκονο και τη Σαντορίνη και **1 ευρώ** για τα υπόλοιπα λιμάνια.

Η Υπουργική Απόφαση

Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση που διατυπώνει τη διαδικασία είσπραξης του τέλους, το τέλος κρουαζιέρας θα αρχίσει να ισχύει από την **21η Ιουλίου** 2025, υπό τον όρο ότι θα υπάρχει λειτουργική πλατφόρμα στο Υπουργείο Ναυτιλίας για τη δήλωση των επιβατών κρουαζιερόπλοιων. Η υπουργική απόφαση αναφέρει πως η εφαρμογή σχετίζεται με την **ηλεκτρονική δήλωση** και την **ηλεκτρονική πληρωμή** του τέλους, που θα γίνεται μέσω ηλεκτρονικού παραβόλου αποκλειστικά από την ηλεκτρονική εφαρμογή του Υπουργείου Ναυτιλίας.

Επιπτώσεις από Μη Καταβολή

Η υπουργική απόφαση καταγράφει επίσης ότι, σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι το τέλος δεν καταβλήθηκε, το Υπουργείο Ναυτιλίας έχει δικαίωμα να απαγορεύσει την αποβίβαση επιβατών σε επόμενες προσεγγίσεις του συγκεκριμένου κρουαζιερόπλοιου στα λιμάνια. Αξιοσημείωτο είναι ότι το 1/3 των εσόδων από το τέλος διατίθεται στον τακτικό προϋπολογισμό του Υπουργείου Εσωτερικών για την επιχορήγηση δήμων, ενώ τα υπόλοιπα διατίθενται για έργα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Τουρισμού.

Δυσκολίες και Ασάφειες

Ωστόσο, υπάρχουν πολλές **ασάφειες** στη νέα ρύθμιση. Παράγοντες της αγοράς εκφράζουν ανησυχίες για το αν τα παιδιά μικρής ηλικίας, που συνήθως δεν πληρώνουν εισιτήριο αλλά δηλώνονται ως επιβάτες, θα υποχρεούνται να καταβάλουν το τέλος. Επιπλέον, υπάρχουν αμφιβολίες σχετικά με την υποχρέωση καταβολής από τους Έλληνες επιβάτες κρουαζιέρας που είναι κάτοικοι περιοχών που καλύπτονται από τις δρομολογήσεις των κρουαζιερόπλοιων.

Γερμανικές εταιρείες κρουαζιέρας αντιδρούν περισσότερο στη νέα ρύθμιση, καθώς στο νομικό τους πλαίσιο δεν μπορούν να μεταβιβάσουν το κόστος στους επιβάτες αφού έχει κλειστεί το εισιτήριο. Ορισμένες εταιρείες σκοπεύουν να απορροφήσουν το κόστος, ενώ οι μικρότερες εταιρείες είναι πιθανόν να το μεταφέρουν στους επιβάτες. Αξιοσημείωτο είναι ότι οι μικρότεροι ναυτικοί πράκτορες θα χρειαστεί να διαχειριστούν την είσπραξη του τέλους, που θα επιφέρει επιπτώσεις στη φορολογία τους, γεγονός που θα μπορούσε να έχει επιπτώσεις στην ανταγωνιστικότητα τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Ένθετο Οικονομία: Λεωνίδας Δημητριάδης Ευγενίδης – Καλοδεχούμενοι οι περιβαλλοντικοί κανόνες για τη ναυτιλία στο πλαίσιο του ΙΜΟ

ΠΑΟΚ: Παραμένουν εκτός Μπακαγιόκο και Βιεϊρίνια

Σάσα Βεζένκοβ: Ανακοινώθηκε και επίσημα από τους Σακραμέντο Κινγκς