Οι Κορυφαίοι Εργοδότες στον Τομέα της Φιλοξενίας
Η πρόσφατη συγκριτική έρευνα του kariera.gr ανέδειξε τους κορυφαίους δέκα εργοδότες στον τομέα της Φιλοξενίας. Στην πρώτη θέση της κατάταξης βρίσκεται το Costa Navarino, ενώ στην τελευταία θέση βρίσκονται τα Brown Hotels. Ωστόσο, εξίσου σημαντικοί είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν τους υποψηφίους κατά την επιλογή εργοδότη.
Η έρευνα διεξήχθη από το τμήμα Talent Intelligence του kariera.gr, σε συνεργασία με τη Workathlon, που είναι μέλος του Kariera Group. Η ολοκληρωμένη μελέτη εστίασε σε 49 κορυφαίες εταιρείες και αξιολόγησε τη σχέση τους με την εμπειρία των υποψηφίων, την παρουσία τους στα διαδικτυακά μέσα, την εξωστρέφεια του Employer Branding και την αποτελεσματικότητα των ιστοσελίδων καριέρας τους (Career Sites).
Η έρευνα περιλάμβανε παράλληλα ποσοτική ανάλυση σε 1.739 επαγγελματίες που εργάζονται στον τομέα, προκειμένου να αναδειχθούν οι παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή εργοδότη, καθώς και να κατηγοριοποιηθούν οι εταιρείες με βάση οκτώ διαφορετικά κριτήρια, όπως το εργασιακό περιβάλλον, οι ευκαιρίες εξέλιξης, η κοινωνική ευθύνη, οι μισθοί και οι παροχές, η εργασιακή ασφάλεια, η ακεραιότητα του οράματος και των αξιών, η ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, καθώς και η εξωστρέφεια στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης.
Οι Τοπ 10 Εργοδότες στον Τομέα της Φιλοξενίας
Σύμφωνα με την έρευνα, οι εταιρείες που κατατάσσονται στις πρώτες θέσεις προτίμησης των επαγγελματιών στον τομέα της Φιλοξενίας είναι:
- Costa Navarino
- Four Seasons Astir Palace Hotel Athens
- Hotel Grande Bretagne Athens
- Grecotel: Luxury Hotels & Resorts
- ΑΜΑΝΖΟΕ
- Divani Collection Hotels
- Electra Hotels & Resorts
- Domes Resorts
- Όμιλος Mitsis
- Brown Hotels
Αξιοσημείωτο είναι ότι το 95,3% των επαγγελματιών είναι πρόθυμοι να εξετάσουν προτάσεις από αξιόπιστες εταιρείες με καλή φήμη στην αγορά εργασίας. Αυτό υποδηλώνει τη σημασία της φήμης ενός εργοδότη για την έλξη ταλέντων.
Από τα ευρήματα της έρευνας, προκύπτει ότι η πλειοψηφία των συμμετεχόντων (95,3%) είναι πρόθυμοι να εξετάσουν προτάσεις από εργοδότες με καλή φήμη, ακόμη και αν δεν αναζητούν ενεργά εργασία. Επιπλέον, το 88,2% των επαγγελματιών εξετάζει τις διαθέσιμες αξιολογήσεις πριν υποβάλει αίτηση, ενω το 68,9% είναι διατεθειμένο να αποχωρήσει εάν το εργασιακό περιβάλλον δεν είναι ικανοποιητικό. Οι επαγγελματίες εμφανίζονται επίσης επιφυλακτικοί απέναντι σε εργοδότες με κακή φήμη, ιδίως όταν υπάρχουν αρνητικές εμπειρίες από πρώην εργαζόμενους.
Από την άλλη πλευρά, η πλειοψηφία των εργοδοτών (59,2%) προβάλλει επαρκώς τις ευκαιρίες εξέλιξης και τα εκπαιδευτικά προγράμματα μέσω των Career Sites τους. Ωστόσο, η ενημέρωση σχετικά με πρακτικές και προγράμματα αποφοίτων παραμένει περιορισμένη, με ποσοστά μόλις 16,3% και 12,3% αντίστοιχα. Επιπλέον, μόνο το 6,1% των εργοδοτών παρέχει ουσιαστικές πληροφορίες για τη διαδικασία συνέντευξης και πρόσληψης στους υποψηφίους.
Η Μεθοδολογία της Έρευνας
Η ομάδα πίσω από την έρευνα ανέλυσε τη διαδικτυακή παρουσία των εταιρειών με βάση τέσσερις θεμελιώδεις πυλώνες: το Employee Value Proposition, που αναλύει τα στοιχεία που διαφοροποιούν τους εργοδότες, την Channel Effectiveness, που αναφέρεται στην αποδοτικότητα της παρουσίας σε Job Boards και Social Media, το Career Site, που εξετάζει τη δομή και την πληρότητα του περιεχομένου τους, και το Candidate Experience, που αφορά την εμπειρία του υποψηφίου κατά τη διαδικασία αίτησης.
Η συγκεκριμένη έρευνα επισημαίνει την ανάγκη για μεγαλύτερη διαφάνεια και συνέπεια από τους εργοδότες στον τομέα της Φιλοξενίας. Αυτός ο παράγοντας μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της εμπειρίας των υποψηφίων καθώς και στη θετική εικόνα των εργοδοτών στους νυν και μελλοντικούς εργαζόμενους.