tvsantorini.gr
ΔΙΕΘΝΗΕΛΛΑΔΑΠΟΛΙΤΙΚΗΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Στ. Κούλογλου για πολιτική διαφήμιση στην ΕΕ: Πετύχαμε διαφάνεια και προστασία των πολιτών από αθέμιτη επιρροή

Κοινοποίηση

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υιοθέτησε με μεγάλη πλειοψηφία τον Κανονισμό για την Πολιτική Διαφήμιση και τη στόχευση των χρηστών. Εισηγητής για την ομάδα της ομάδας LEFT στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ήταν ο ευρωβουλευτής Στέλιος Κούλογλου, o oποίος έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Υπήρξε μια δύσκολη διαδικασία που διήρκεσε πάνω από χρόνο μέχρι να ολοκληρωθεί η επεξεργασία του Κανονισμού, να βελτιωθεί η πρόταση της Κομισιόν και να φτάσουμε στην τελική διαπραγμάτευση και συμφωνία στη διάρκεια της Ισπανικής Προεδρίας.

Με την εφαρμογή του Κανονισμού για την πολιτική διαφήμιση μπαίνουν κανόνες διαφάνειας, αποτρέπονται σκάνδαλα Cambridge Analytica στο μέλλον, απαγορεύεται η στόχευση των χρηστών με βάση την επεξεργασία ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων τους και καθιερώνεται η απόλυτη διαφάνεια για τους πόρους των πολιτικών διαφημίσεων, ιδιαίτερα στο ψηφιακό περιβάλλον. Η ενωσιακή νομοθεσία, προστατεύει τους πολίτες από την αθέμιτη επιρροή, την παράνομη χρήση των προσωπικών τους δεδομένων αλλά και τις ξένες παρεμβάσεις στις πολιτικές διαδικασίες της ΕΕ.  Οι βασικές διατάξεις θα εφαρμοστούν από τους πολιτικούς αλλά και από τις διαδικτυακές πλατφόρμες και τους τεχνολογικούς κολοσσούς ήδη από τις επόμενες εκλογές».

Τι προβλέπει ο Κανονισμός

O νέος κανονισμός στοχεύει στην ενίσχυση της της εμπιστοσύνης των πολιτών στις προεκλογικές εκστρατείες, που πλέον θωρακίζονται από φαινόμενα παραπληροφόρησης και εξωτερικών παρεμβάσεων, καθώς η τοποθέτηση διαφημίσεων από χώρες εκτός της ΕΕ θα απαγορεύεται για τρεις μήνες πριν από εκλογές ή δημοψηφίσματα στα κράτη-μέλη.

Ειδικότερα, οι νέοι κανόνες θεσπίζουν το ρυθμιστικό πλαίσιο για τις πολιτικές διαφημίσεις, ιδίως στο διαδίκτυο, ενώ παράλληλα ορίζουν ένα πλαίσιο για την ευκολότερη διαφήμιση πολιτικών φορέων σε ολόκληρη την ΕΕ.

Πλέον, η πολιτική διαφήμιση θα πρέπει να είναι σαφώς διακριτή. Οι πολίτες, οι αρχές και οι δημοσιογράφοι θα είναι σε θέση να λαμβάνουν εύκολα πληροφορίες σχετικά με τους λόγους για τους οποίους επιλέχθηκαν για την προβολή μιας διαφήμισης, ποιός την χρηματοδότησε και με τι ποσό, αλλά και με ποιες εκλογές ή δημοψηφίσματα σχετίζεται. Μάλιστα, οι τεχνικές στοχευμένης διαφήμισης θα είναι δυνατές μόνο για διαδικτυακές πολιτικές διαφημίσεις που βασίζονται σε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που συλλέγονται εφόσον δοθεί ρητή και ειδική συγκατάθεση, ενώ δε θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο εξής ειδικές κατηγορίες δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (π.χ. εθνικότητα, θρησκεία, σεξουαλικός προσανατολισμός). Τέλος, όλες οι διαδικτυακές πολιτικές διαφημίσεις θα είναι διαθέσιμες σε σχετικό ψηφιακό μητρώο.

Την ίδια στιγμή, ο κανονισμός μεριμνά και για την προστασία της ελευθερίας της έκφρασης, κατά την εφαρμογή των ανωτέρω. Οι κανόνες, δηλαδή, αφορούν αποκλειστικά τις πολιτικές διαφημίσεις επί πληρωμή και δεν επηρεάζουν το περιεχόμενό τους ούτε και τις προσωπικές και πολιτικές απόψεις, καθώς και οποιοδήποτε μη χρηματοδοτούμενο δημοσιογραφικό περιεχόμενο ή επικοινωνία σχετικά με τη διοργάνωση εκλογών.

ΠΗΓΗ: ΕΡΤ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Γερμανία: Συμφωνία για αυξήσεις 11% στο Δημόσιο

Έγκριση αποτελεσμάτων της ηλεκτρονικής δημοπρασίας που διεξήχθη από την Κτηματική Υπηρεσία Πειραιά

Έρευνα: Τα παιδιά που πίνουν ενεργειακά ποτά είναι πιο επιρρεπή σε διαταραχές ψυχικής υγείας